[Jom ke Dapur] Murtabak Megi

Salam Ramadhan

Brrpppppp...
alhamdullilah..opss, tak senonoh betul perangai...ish4x..

Ok3x..Jom kita ke dapur..
eh, korang jek..asfz dah masuk, kuar, masuk dan tak kuar-kuar dah tadi..kah3x


Ni la yang asfz wat sampai tak kuar-kuar dapur..
sedap, mudah dan jimat! ekeke XD
sangat sesuai dimakan ketika lapar..kalau kenyang, tengok pon tanak kan =.=
namanya MURTABAK MEGI
bosan la asek masak megi stail sama jek..tukar style plak..
nak buat pon sonang! semudah XYZ jek ^^,

Bahan-bahan
(ini untuk 1-2 orang makan)

1 Packet Mi Segera (brand sukahati lah kan..haha)
1 Paket Perencah Mi Segera (dalam paket mi segera tu ada sekali perencah dye..takyah nk cari kat kedai plak..keh3x)
2 Biji Telur Ayam (kalau guna telur itik sedap x?? ce try..haha)
1 Biji Cili Merah (agak2 nak pedas tu masuk la banyak sket)
1 Labu Bawang Kecik (kalau tak kenal tanya parent ok?)
*daun sup (optional..kalau letak lagi sedap)

Cara-Cara nak buat

1) Rebus dulu mi segera tu sampai lembut tapi jangan sampai kembang (t xsedap plak =.=)
2) Angkat dan toskan..pastu letak je kat penapis tu..
3) Bawang Kecik tu dihiris halus-halus, Cili Merah dipotong kecik-kecik
4) Campurkan Bawang Merah, Cili Merah, Perencah Mi Segera, Telur dan Mi Segera yang telah ditoskan..gaulkan hingga sebati..
5) Panaskan kuali, tuang semua bahan dan goreng sampai masak..
6) DONE! boleh makan!!! 

Total time :: 15 minit (angaran kasar)

Phewww..
dah kenyang..
hati pon senang..

notakaki :: cuba jangan tak cuba yek XD

Photobucket

Comments

kei said…
sekarang ni ramai plak yg rajin post resepi haha xD

nak try lah hee~~
Cik Domo said…
@kei
aku xrajin..bawu ada 3 resepi je dlm blog aku ni..hahaha XD

p.s :: nampak sket blog perempuan..hak3x
sYafIk-wAy said…
TOLONG BUATKAN UNTUK I . HEHE
Cik Domo said…
@sYafIk-wAy
boleh2..meh r sini..i buat sepesel utk u...

kah3x
Lissa said…
lisa pernah wat murtabak megi..memang sedap!!!

Popular posts from this blog

Ros ada makna tersembunyi?

Yummy Cupscake

Siapa tak nak jam tangan yang comel ni kann!