Simple Spaghetti

Salam semua.

Hari ni asfz menjadi chef tak bertauliah lagi sebab asfz dah berjaya masak spaghetti. Yeay!! dah bleh jadi menantu tak?? hahaha...
Macam mana ek rupa spagetti versi asfz?


Ni lah dia rupa dan bentuknya. Simple tapi sedap. Rasa kuah dye masam-masam berlemak (ayah asfz cakap lah). Simple je asfz buat sebab 1st time masak. Bahan pon tak banyak yang asfz letak.Guna plak sos spaghetti yang segera tu.hahaha.. Resepinya asfz combine sana-sini, maklumlah orang baru belajar :)

Nak buat juga? silakan..meh asfz share resepi. 

Bahan-bahannya:
1 paket Mee Spaghetti
1 tin Sos Spaghetti (asfz guna brand Prego)
4 sudu Tomato Puree
450gm Daging Cincang (beli yang dah siap pun boleh)
1 labu Bawang Besar
Cheese

Cara-caranya:
CARA PENYEDIAAN MEE SPAGHETTI
1) Mula-mula sediakan air(untuk rebus mee), masukkan sedikit garam dan minyak(seelok2nya munyak zaiton-untuk mengelakkan mee tu melekat). Rebuskan bersama mee spaghetti sampai betul-betul lembut.

CARA PENYEDIAAN SOS SPAGHETTI
1) Panaskan minyak, tumiskan bawang besar sehinggan naik bau.
2) Kemudian masukkan daging cincang dan masukkan sedikit air. Renehkan sampai daging tu menjadi lembut.
3) Bila daging cincang tu dah lembut, masukkan tomato puree dan sos spaghetti tu. Gaulkan sehingga sebati. Biarkan seketika sehingga masak. :)

Hidangkan bersama keju yek. Baru lah sedap :)

Senang kan...
Selamat Mencuba.

notakaki :: lepas ni nak masak apa plak ek??
hahaha.. practice make perfect!
Photobucket

Comments

knight90 said…
dapnyeh!
nk try. sgt simple. :D
asfz lily said…
@knight90
sedap2..dye xmasam sangat pon...cubalah..mmg simple mimple jek :)
zarulfarhana said…
arie penah mkn, masam... lpas tue xpnah dh mkn...xbrani mkn tkut kna yg masam...
asfz lily said…
@zarulfarhana
hehe...mmg la masam..tp xde la masam sgt...
asfz xtahan masam2 ni tp spaghetti asfz ok je :)
zarulfarhana said…
xpa la...t nk try la....ikut resepi kt atas nie...
asfz lily said…
@zarulfarhana
ok..cubalah :)
hehehe :D
amir aizat said…
sgt simple! huhu mesti laah sedap kan
asfz lily said…
@amir aizat
simple itu sedap..kan?? hahaha :)
sedapnye..
lapa da pwut gua cmni..
hehe..
asfz lily said…
@khairul akmal azman
hehehe..p la mamam klw lapa :D
misyamissyou said…
boleh gune tuna jugak..hee..sedapnye :D
asfz lily said…
@misyamissyou
guna tuna? cmpur je kew?? wah..leh try ni :)
intanurulfateha said…
*lap air liur*

T___________T

Popular posts from this blog

Ros ada makna tersembunyi?

alhamdullilah, terima kasih London Weight Management

Yummy Cupscake