Ros ada makna tersembunyi?

Salam

BUNGA? siapa suka bunga? haaa..korang semua mesti suka bunga kan..jangan tipulah kalau korang tak suka bunga terutamanya perempuan kan? Teheee..asfz pon suka bunga cuma tak addict pon kat bunga-bunga ni..Mungkin sebab takde pendedahan kepada bunga sejak dari awal kot. Hik3x

Sebenanrnya setiap jenis bunga, warna bunga dan bilangan kuntum bunga mempunyai makna yang berbeza taw. Haaa..kalau nak beri orang bunga sebagai hadiah, jangan pilih sebarangan bunga yek! Silah tafsiran nanti susah la plak..keh3x..Jom kita tengok makna yang tersembunyi bagi bunga ROS a.ka MAWAR. 

.:: Sekuntum Mawar Merah ::.
Maksudnya :: Cinta yang terlalu luar biasa terhadap seseorang. Cinta yang sungguh tulus. 
So, kalau korang sukakan seseorang tapi malu nak luahkan, haa..kenapa tidak hadiahkan sekuntum bunga ros  merah! So romatik kan! =)

.:: 2 Kuntum Mawar Merah ::.
Maksud :: Kita sama-sama saling jatuh cinta. Pheewiit! ;)

untuk bilangan yang berikutnya, jom tengok list ni ;)


3 Roses
I love you.
6 Roses
I want to be yours.
9 Roses
Love each other eternally.
11 Roses
You are the one I love most in my life.
12 Roses
Satisfactory union and mutual affinity.
13 Roses
Secret admirer.
24 Roses
Remember fondly every moment
(24 hours cannot forget you).
33 Roses
Saying "I love you" with PROFOUND LOVE.
36 Roses
Feeling romantic attachment because you come to me.
44 Roses
Constant unchangeable pledge.
50 Roses
This is "Regretless Love".
56 Roses
My love.
66 Roses
Successful love affair.
99 Roses
Love with understanding makes love eternal.
100 Roses
Harmonious union in a century, remain a devoted couple 'till ripe-old age.
101 Roses
No other love but you.
108 Roses
Please marry me!
111 Roses
Eternal love.
123 Roses
Free love.
144 Roses
Loving you day and night eternally.
365 Roses
Thinking of you everyday, love you everyday.
999 Roses
Everlasting and eternal love.
1001 Roses
Faithful love, 'till forever


Ha..agak-agak berapa banyak bunga korang nak hadiahkan??
tapi kan, memang la romantik kalau buat semua (macam Seth Tan dalam Nora Elena) ni tapi kalau dah tahap membazir, dah tak betul dah caranya tu. Cinta yang iklas akan dapat dirasai oleh pasangannya tanpa perlu semua ni..betul tak?... Bunga ini hanya simbolik sahaja ok!

Makna Warna Bunga Ros

Bunga Ros Merah

Si dia mencintaimu setulus hati dan ingin bersama selamanya
Bunga Ros Kuning


Si dia mahu kamu menjadi sahabatnya atau ia menandakan perasaan cemburu terhadap kamu
Bunga Ros Putih



Rasa cinta yang ada dalam dirinya adalah cinta sejati dan sesuci ros putih itu.
Bunga Ros Merah Jambu


Kamu adalah cinta pertama si dia dan ini menjadi rahsianya sejak sekian lama. Maknanya kamu adalah insan yang menjadi idamannya selama ini.
Baik-baik pilih warna yek! kui3 =)

sumber :: Love Destiny, Tentang Cinta

notakaki :: ada siapa2 nak bagi asfz bunga ros x?? =)

Photobucket

Comments

dapat sepokok ros pink terus .. lawak jer .. HAHAA

btw,nice entry nih .. :)
Cik Domo said…
@lella lala walaa
sepokok?? hahaha..
baguslah :)
Eyda Dania said…
klu eydank 144 rose putih....n 3 rose merah...leh x....hehe...btw...eyda xmnat sgt bunga2 ni...hehe
wahhh..roses...romantik btol kan kalo dpt bunga..bila la nk ase cm nie..hmm,khayal jap..ambik modd jiwang leyh tulis cerpen ag..hee~
misyamissyou said…
nk bnge wane putih..huhuu
apik pehe said…
hehe..tak penah lagi bagi bunga kat seseorang..tapi 1001 bunga ros agak banyak..huuuuu
alif ibnu daud said…
wahh, ada maksud yg menarik rupanya....
J.M.R said…
ada ke org kasi 1001 roses tu??????:-p
Cik Domo said…
@Eyda Dania
haha..boley2..kene order lah kat florist :)
Cik Domo said…
@~bUih-bUih ciNta~
sila amik mood..tulis cerpen besh2..asfz mau baca..keh3
Cik Domo said…
@apik pehe
bukan agak tp memang banyak..hahaha~
Cik Domo said…
@J.M.R
mesti ada wlpn 1 dlm sejuta =)
✿ cikcimi said…
dah macam doktor bungeee pulak. erk~
braderlove said…
nape xde mention yg satu lori..hehehee.
Bella Bell said…
wow.. ada gak ea makna di sebalik warna dan bilangan bunga ros.. hehehe!!~

tapi saya suka bunga matahari :)



^^
bdk johor said…
ala asfz... wa suka bunga taik ayam. camne tu? tak bole join lu lar.
hehehe
Cik Domo said…
@braderlove
1001 <-- selori la tu..hahaha...
Cik Domo said…
@Bella Bell
asfz xtaw suka bunga apa la..hehehe =)
Cik Domo said…
@bdk johor
halamak! out of the group..keh3x
braderlove said…
sy dah try masuk 1001, tak penuh satu lori la..XD
Cik Domo said…
@braderlove
wahh..ye kew ni..
(muka xpercaya!)
hahahaha~
Ain Nadiah said…
bestnya dapat bunga.. tak pernah dapat bunga.. nak jugak.. hahak.. :B
cik kiwi's said…
wahhh. seronok seronok!!!..:))
kei said…
kalo bgi ngan akar2 sekali mcm citer P'shone tue ape plak maksud die?? hehe
Cik Domo said…
@Ain Nadiah
suruhlah pakwe kasi...XD
Cik Domo said…
@kei
terpancar keiklasan wooo..hik4

Popular posts from this blog

alhamdullilah, terima kasih London Weight Management

Yummy Cupscake