I ♡ TCA

Salam

APAM POLKADOT
semua mesti kenal kan..sangat femes dikalangan blogger..asfz pon tidak ketinggalan mencuba membuatnya..
alhamdullilah jadi...sukanya hati =) camne rupa apam polkadot versi asfz?? jom tengok..
ha..nampak??? apa?? mana polkadotnya?? hahaha..yang ni versi asfz..ne dew polkadot..
I ♡ TCA (Teratak Cik Asfz)
korang fikir apa la kan..teheeee ♡
sangat sayang nak makan =.=

ia sangat sedap, semua family asfz suka..
almaklumlah, asfz ni jarang masuk dapur..kalau takat tok basuh pinggan tu memang kerja rutin asfz la..tapi bab masak memasak failed lah...hehehe =)
so semua xcited nak rasa air tangan asfz..hahaha...

 ni la bila dah ada polkadot..tehee..
xde polkadot bukan APAM POLKADOT namanya..hahaha...

siapa-siapa nak buat, sila lah buat tanpa ragu sebab ia memang sangat senang dan mudah dan cepat..ewahh..hehe..asfz share resepi yek..asfz gugel jek resepi ni..lupa nak amik link tadi..mekaceh yek sebab kongsi resepi =)

RESEPI APAM POLKADOT
Bahan-bahannya:
3 biji telur sejuk dari peti ais
275 gm tepung gandum + 3 sudu teh baking powder = diayak sekali
1 sudu kecil ovelette 
220 gm gula halus
150 ml susu segar
inti : blueberry . strawberry atau apa2 saja
1 sudu esen vanilla
pewarna ikut citarasa


cara -caranya: 
1) pukul telur putih sampai kembang
2) kemudian masukkan ovelette, kuning telur dan esen vanilla - pukul sampai kembang lagi.
3) pastu masukkan gula..pukul sampai kembang lagi.
4) masukkan tepung + baking powder selang seli dengan susu (masa ni kacau dengan senduk je.. bukan dengan mixer. 
5) bahagikan adunan kepada beberapa bahagian dan titiskan pewarna
6) masukkan setiap warna dlm piping bag @ plastik bersih
7) picit adunan ke dalam mangkuk kertas
8) letakkan inti - nak senang masuk dlm plastik pastu picit
9) picitkan lagi adunan yang sama sehingga penuh = kemudian dot-dot kan dengan warna pilihan
10) kukus 10-15 minit.


senang kan??
SELAMAT MENCUBA..

nak sambung mamam apam..nyum3x =)

notakaki :: pas x jadi menantu? kah3x
Photobucket

Comments

che timah said…
nmpk mengiurkn...
wow,,nampak sedapp,, nak cikittt,,^^
shida'R said…
comel ^_^ nak mkn lgsg xjd mkn hehe syg :)
✿ CikCimi said…
anta bangsar please.
cute3! jom wat bisnes jual apam :P
asfz lily said…
@✿ CikCimi
pos malaysia tutup :D
asfz lily said…
@enyheartsdiamond
den xdek modal lah..hak3x ^^,
apik pehe said…
hehehe..resepi nk buat apik apam ader?
asfz lily said…
@apik pehe
kene minta ngan apik lah kan :D
misyamissyou said…
skrg femes apam polka dot nih..huhuu

Popular posts from this blog

Ros ada makna tersembunyi?

alhamdullilah, terima kasih London Weight Management

Yummy Cupscake