Bermain dengan tahi lalat

Salam

Asfz minta maaf la kepada sesiapa yang request agar dilukiskan doodle untuknya tu, asfz sedang cuba siapkan..jangan la paksa-paksa asfz siapkan yek, nak buat ni kene ada mood..kalau tak comot jadinya..diharapkan bersabar yek..tq :)

Ok, stop cite sal doodle..dulu masa sekolah rendah..ulang suara SEKOLAH RENDAH! haa..iaitu beberapa tahun yang lepas (ohh..aku bukan lagi seorang murid yek...), asfz dan kawan-kawan suka buat menda pelik-pelik..tak delah pelik sangat pun..biasalah budak-budak, mudah taksub dengan sesuatu perkara..ok, dulu kiteorang suka cari tahi lalat kat badan a.k.a FLIES SHIT! opss..hahaha..ala, yang dot dot kaler hitam tu...Kawan asfz ni ada lah bagitau bahawa setiap dot dot tu ada makna tersembunyi..kagum la dengar penerangan daripada member asfz ni..berbunga-bunga bila dengar maknanya positif tapi rasa cam nak buang jek tahi lalat tu kalau maksudnya kurang best. Hahahaha...Lucu lah! Seronok tau alam persekolahan, lagi-lagi sekolah rendah...cuma takdelah banyak sangat kenangan manis..hehehe
tahi lalat di pipi kanan maksudnya Ramai Teman.
ye ke?

NAK TAHU LEBIH LANJUT MENGENAI RAHSIA TAHI LALAT??
lihatlah jadual di bawah ni..hehe
sumber :: Tentang Cinta


TandaFirasat Tahi Lalat
Bibir atas kananBanyak rezeki, pandai
Bibir atas kiriRamai kawan, baik hati
Bibir bawah kananDisegani orang, ramai yang suka
Bibir bawah kiriPandai bicara, tak mudah kalah
Leher kananCerdas, jujur, berani menderita
Leher kiriCerdas dalam segala hal dan banyak pengetahuan
Leher di tengahTercapai cita-cita
Biji mata kananSuka serong dan pembohong
Biji mata kiriPembohong tetapi baik hati
Hujung mata kananBaik hati, sopan santun, cerdas
Hujung mata kiriBaik budi, murah rezeki
Punggung kananAgak mengalami kesulitan
Punggung kiriMalas dan suka duduk
Betis kananSuka berhibur, boros
Betis kiriRajin, tidak suka menganggur
Lutut kananBersikap tidak peduli dan tidak mahu berusaha
Lutut kiriKurang kuat berusaha
Kepala sebelah kananTerkabul cita-cita
Kepala sebelah kiriSering menemui kesusahan
Kepala sebelah belakangJujur, sabar dan tekun
Kening kananCerdas dan cekap
Kening kiriCerdas dan sopan santun
Tengah keningKeras hati dan berani segala hal
Hujung mulut kananKecil rezeki, tak mudah kalah
Hujung mulut kiriSuka berpoya-poya
Ketiak kananDapat menyimpan rahsia
Ketiak kiriJujur, banyak yang cinta
Pergelangan kaki kananSuka keluar rumah
Pergelangan kaki kiriKehendak kuat
Batang hidungBanyak dicintai orang dan dapat menjadi kaya
Pada hidungBanyak rezeki
Dagu bawah kananJujur dan baik hati
Dagu bawah kiriBijaksana, dan berbudi luhur
Kemaluan kanan atau kiriBaik, suka senggama
Di kepala kemaluan (lelaki)Bakal beristeri dua
Tumit kananJujur dan banyak kawan
Tumit kiriBaik budi
Alis kananSuka menolong dan baik hati
Alis kiriRamai yang suka
Pangkal peha kananKemahuan kuat
Pangkal peha kiriSuka kerja apa pun
Telapak kaki kananTak mudah mengeluh
Jari kaki kananSuka menolong
Jari kaki kiriBerbudi, suka berbuat baik
Bahu kananCermat dalam membuat keputusan, banyak tanggungan
Bahu kiriSuka kerja keras, banyak tanggungjawab
Buah dada kananBaik hati, pendiam, simpan rahsia
Buah dada kiriRamai kawan, setia pada pasangan
Lengan kananSetia dan taat pada atasan
Lengan kiriMenepati janji dan rajin
Pipi kananRamai teman
Tengah-tengah pipi kananRamai yang suka
Tengah-tengah pipi kriRamai teman
Ubun-ubunKurang jujur
PusatCerdas, tangkas, tekun
Pusat bahagian kananSejahtera dalam hidup
Pusat bahagian kiriBeroleh kemuliaan
Pinggang kananSayang pada pasangan hidup
Pinggang kiriDisayang pasangan hidup
Dada kananDapat mengatasi masalah
Dada kiriBerani, jujur dan sabar
Telapak kaki kananTidak mudah mengeluh
Telapak kaki kiriBaik budi pekertinya
Siku tangan kananKuat ingin memiliki kejayaan
Siku tangan kiriBaik hati, suka menolong
Jari tangan kananSerba beroleh keuntungan
Jari tangan kiriSerba baik bekerja
Jari telapak tangan kananBanyak rezeki tetapi boros
Jari telapak tangan kiriBanyak rezeki dan cermat
Pergelangan tangan kananBoros, suka bersukaria
Pergelangan tangan kiriDapat berpangkat
Perut bawah kananBanyak rezeki, suka memberi maaf
Perut bawah kiriBaik hati, tenang hidupnya
Sudut mata kanan dalamDisayang suami atau isteri
Sudut mata kiri dalamTidak mudah dilupakan pasangan
Sudut mata kanan luarBaik budi, ramai yang cinta
Pelipis kiriMurah rezeki, dapat jadi kaya
Pelipis kananSerba berhasil dalam usaha
Kelopak mata kanan atasBaik hati, ramah, berjaya
Kelopak mata kiri atasBaik budi, ramai yang suka
Kelopak mata kanan bawahAgak malas
Kelopak mata kiri bawahAgak bodoh, kurang bijaksana

ha..pe lagi..cepat cari tahu lalat korang dah tafsirkan maknanya..hahaha
tapi ini sekadar suka-suka taw...
jangan lah percaya semua ni..karut jek..
hanya percaya pada Allah, Nabi dan Al-Quran. :)

notakaki :: orang kata tahi lalat ni memaniskan muka..lagi-lagi kat bibir..tapi kalau banyak tahi lalat camne plak??
Photobucket

Comments

asfz lily said…
@Nur Hazlin
Cerdas dalam segala hal dan banyak pengetahuan..hik3x
soooooour said…
kat kepala lutut xde lak.....hehehe..
asfz lily said…
@soooooour
lutut juga la..hahaha
uLan said…
byk sgt tahi lalat... heee nak baca yg mana satu ni... haha
asfz lily said…
@uLan
ahaaa...baca dari atas sampai bawah...hahahaha...
wah,menarik.. sy dagu bawah kiri :)

btul, prcaya pda Allah je.. nabi serta kitab suci kita Al-Quran..

jgn terlalu taksub..
asfz lily said…
@niena shopping2u
ye..betul! jangan terlalu taksub yek :)
misspurple said…
haha yela kot [ ceh,bila tgk tfsiran baek2,caye jela ] hehehe :) tpi jgn tksub pcye suda la kan ? :)
alif haris said…
ops check2 kt kepala kemaluan .. seb bek xde .. :D haha
cunndaa said…
wahhhh...thanks for sharing ye.. ^^
bdk johor said…
wa punya tahi lalat pulak betul2 dalam lubang idung ni. camne tu asfz?
hahahaha
Cik Domo said…
@bdk johor
pasti ke?? mana mu taw?? haa..ce cite..haha
Nice info..me sebelah kanan atas bibir..:p
misspurple said…
baca komen alif arif 2 baru nsa perasan..ades ! dah 2 xkan sblom nak kwen ngan laki 2 kena usya dulu kat are 2 ? sbb tkut dmadukan :P hee
Cik Domo said…
@misspurple
aaaaaaaaa...(berfikir kejap)..hahaha
kan da kata jgn percaya menda2 ni..hahahaha
Aimifiqa said…
nice one. suke2. boleh taw sikap diri sendiri. haha.good entri. ><
Cik Domo said…
@Aimifiqa
teheee...yang baik jadikan tauladan..yang buruk jadikan sempadan =)

Popular posts from this blog

Ros ada makna tersembunyi?

Yummy Cupscake

Siapa tak nak jam tangan yang comel ni kann!