AK :: 5th day

Salam..
(schedule entry juga!)

hari kedua menjadi pelajar FKM..
PENAT!
tu jek mampu ungkapkan..
tapi 
SERONOK!!
sebab mengunakan mesin-mesin yang tak pernah digunakan sebelum ini..

sungguh bersemangat yek! memotong BESI!! -,-

apa projek group asfz buat hari ni..
malas nak cite..layan gambar ok :)

1) kene kikir besi ni agar tapak dye sama...maksudnya buat sudut 90..
(ukur guna sesiku L)

2) Lepas tu pergi menanda..sebab lepas tu nak potong besi yang tebal ini!! :|

3) Sebelum potong, kene tebuk lubang macam dibawah ni..macam bentuk smile plak kan =)

5) Proses pemotongan dilakukan serta proses mengikir disambung semula hingga rata dan tepat ukuranya..
(paling lama proses ini ye)

tu pon tak siap juga sebab tak cukup masa..sedey jek..
fungsi menatang ini asfz tak tahu..
tapi nama benda ni 'Y' Bar..

budak-budak mekanikal tahu kot fungsi menatang ni..hehe

notakaki :: sepanjang berada dalam makmal hanya berdiri jek..takde kerusi =.=

Photobucket

Comments

Popular posts from this blog

Ros ada makna tersembunyi?

Yummy Cupscake

Siapa tak nak jam tangan yang comel ni kann!