kawan..

Salam..

Kawan? apa yang akan muncul kat kepala korang bila sebut mengenai kawan? mesti banyak kan..kawan baek? kawan makan kawan?? (spesis karnibal ni =.=) dan sebagainya..wah, tetiba asfz nak bercerita pasal kawan..kenapakah?? tade benda pon cuma nak berkongsi ni..pengalaman berada di universiti (kunun2 macam dah lama r hidup kat u ni..), walaupon hanya 2 tahun jek pengalaman yang ada tapi ia cukup banyak mengajar asfz erti kawan. Seriusly, semua orang perlukan kawan kan..tempat bercerita, tempat bergosip, tempat meluahkan perasaan, tempat itu..tempat ini..erk, banyak plak tempat ni..hahaha...

Nak dapat kawan sangat senang tapi nak jadi rapat dan kenal antara satu sama lain adalah sangat susah. Contohnya, walaupun kita dah lama kenal tapi tak semestinya kita rapat dan juga tak semestinya kita tahu perangai kawan kita..kesukaan dia, kebencian dia..tapi kadang-kadang walaupun hanya satu perjumpaan sahaja, keakraban yang tercipta kadang kala memberi 1001 kenangan manis dalam hidup. Asam garam hidup berkawan lah katakan..hehehe...

Mak asfz pernah cakap, kalau berkawan ni jangan jadi macam isi dengan kuku..asfz pelik dengan kata-kata tu sebab peribahasa tu memang untuk persahabatan kan? Pastu mak asfz terangkanlah dengan panjang lebarnya..ngee~
Kuku kalo dah panjang, kita akan potong..maknanya kita dah tak perlukan kuku yang berlebihan tu tadi..jadi kalau nak berkawan jangan camtu..serapat mana pon kita, kenalah terima kelebihan dan kekurangan yang ada..jangan sebab dia banyak kekurangan dan kita ase takde lebihnya kawan ngn dia..kita buang je dia sedangkan kita tak sedar yang selama ini hanya dia yang ada disisi kita..
Macam tu lah panjangnya penerangan yang asfz terima..asfz pon anguk kepala jek kunun-kunun asfz faham..heheh..thanks mom.ur are da best in da world ^___^


so, apa meaning kawan tu bagi korang?? share sket :)

Photobucket

Comments

afiff edogawa said…
ooo.... ksian lebihan kuku tu...
Gimi said…
nice entry..tul pe mak ckp tu
emieysandra said…
kawan adalah mereka yg bersama waktu susah & senang..sme2 nangis & sme2 gelak..sntiasa mencipta memori terindah bersamsa-sama..ah, dh nk jadi karangan nih ;P
asfz lily said…
@afiff edogawa
erk, kalo kuku dah panjang memang kene potongkan..hek3..
asfz lily said…
@Gimi
thanks Gimi :)
tol kan!! kan!! kan!! :)
asfz lily said…
@emieysandra
hehehe..tol2..sokong :)
ewahh..

Popular posts from this blog

Ros ada makna tersembunyi?

Yummy Cupscake

alhamdullilah, terima kasih London Weight Management